Золотая педагогика

Организация методов и средств по развитию творческого воображения младших школьников на уроках английского языка

Образование » Развитие творческого воображения младших школьников на уроках английского языка » Организация методов и средств по развитию творческого воображения младших школьников на уроках английского языка

Страница 1

В данном параграфе будут описаны творческие задания для развития творческого воображения младших школьников на уроках английского языка.

Творческое задание 1.

Цель: развитие творческого воображения

Упражнение 1:

Picture of your mind images of this words (мысленно в течение 10 - 15 секунд представить образы нижеприведенных слов):

sun

airplane

tears

snow

rose

pie

smile

duck

time

bear

Упражнение 2

Picture of your mind images of this phrases (мысленно в течение 15 - 20 секунд представить образы нижеприведенных фраз):

yellow butterfly

dancing people

raining day

a small dog

very happy girl

school uniform

a loud music

laughing clown

rabbit in a cage

green eyes

Упражнение 3

Read the text and make up the end of the text:

Little Misha came home after a walk. Guess what did he see! He saw his father playing with his toys on the floor. There were soldiers, cars, trains and many others. Misha wanted to play too, but his father was busy and didn’t pay attention to him. The boy began to cry. Mother said:

Творческое задание 2

Цель: развитие творческого воображения

Средства: картинки с изображениями животных, карточки с названиями животных, карточки с описаниями животных.

Упражнение 1

What animals do you know? (Cats, dogs, cows, hamsters, mice, pigs) Look at the pictures of wild and domestic animals and match them with their names and describes.

Упражнение 2

Try to guess the animals:

This animal is black and white. It isn’t very rare. It has got a big body and a small head. It is a bird but it can’t fly. It can’t run fast but it can swim fast. It lives in Antarctica and South America. It is a…

This animal is very big. It has got a big head and long legs. It is a big striped cat. It can run very fast. It lives in Asia. It is now very rare. It is a…

This animal is not very rare. It is huge and it hasn’t got wings. It has got big ears. It lives in Africa. It can run very fast. People like to ride this animal. It is an…

Упражнение 3

Imagine unreal animal, draw it, describe it. Talk about your animal for class.

(приложение 2)

Творческое задание 3

Цель: развитие творческого воображения

Средства: картинки с изображениями фигур, текст о будущей жизни

Упражнение 1

Look at the pictures about one minute. Try to draw its without them. (смотреть в течение минуты на рисунки, затем постараться по памяти нарисовать их как можно точнее) рис.1

Упражнение 2

Read the text. How do you imagine this? Try to draw this picture

Some people think that the world will change a lot. The cities will become bigger. They will be more beautiful. There will be more parks and trees in them.

Some people say that there won’t be many people in the cities and the cities will become smaller but there will be more farms. More people will live in the country, and they will grow food for all the world.

People will be taller and cleverer. Some people think that men will be two be metres tall, and women will be as tall as men. They say men and women will wear the same clothes but in different colours. Pupils won’t go to school. They will have computers and computers will be their teachers.

Страницы: 1 2 3

Еще по теме:

Постановка проблемы с помощью изобразительного материала
Учащимся предлагается какая-либо картина, рисунок или фотография. Объясняя те или иные фрагменты этой картины, разрешается проблема, которую учитель задает детям вместе с картиной. Обобщая все высказывания, создается какое-нибудь представление о том или ином явлении или событии, изображенном на кар ...

Категории

© 2018 Copyright www.sotbay.ru