Золотая педагогика

Организация методов и средств по развитию творческого воображения младших школьников на уроках английского языка

Образование » Развитие творческого воображения младших школьников на уроках английского языка » Организация методов и средств по развитию творческого воображения младших школьников на уроках английского языка

Страница 2

At weekends people will go to the moon. They will have a good time there. Back on the earth they will watch television more and more. They won’t read many books. But they will learn many things from nature. All people will enjoy their life.

Творческое задание 4

Цель: развитие творческого воображения

Упражнение 1

Make up a riddle about one animal. For example:

It’s big, it’s brown, it’s strong, It likes honey. (bear)

It’s strong, it’s grey, it has got a long nose. (elephant)

It’s big, it’s green. It can swim. It eats fish and monkeys. (crocodile)

It lives in the tree. It can jump form tree to tree. (monkey)

It looks like a cat. It’ s big, it can jump, it can run. (tiger)

It’s very big, it’s king of all animals. (lion) (Приложение3)

Упражнение 2

Read and guess what seasons it is?

a) The season between spring and autumn, when the sun is hot.

b) The season between winter and summer, when birds come back from hot countries.

c) The season between autumn and spring, when it is cold and there is a lot of snow.

Упражнение 3

Write down a composition about one of seasons from 7-8 sentenses.

For example (написано на доске):

Winter is my favorite season. I like it very much because it’s so beautiful in winter. The sun is so bright. The streets and houses, the trees are white and the snow looks so beautiful in the sun.

You can ski, skate and sledge a lot. We usually play snowballs and make snowmen in winter. We play a lot in the forest and have winter holidays too.

We celebrate Christmas in December and New Year in January. Santa Claus gives us presents.

Творческое задание 5

Цель: развитие творческого воображения

Упражнение 1

Read and guess what is it:

a thing where we keep our clothes;

a thing that helps us to read when it is dark in the room;

thing which are usually on the windows and make the room lovely;

a thing in the kitchen to cook our food;

a thing in the kitchen where we can wash up;

a thing that we can see our faces in.

Упражнение 2

Draw the house of your dream and describe it.

Упражнение 3

Make up a little story using this words (Составьте рассказ с использованием отдельных слов) Детям предлагаются отдельные слова.

Например:

а) girl, tree, bird;

б) hat, boat, rain, road;

в) bear, hungry, forest, brown

Нужно составить связный рассказ, используя эти слова.

Творческое задание 6

Цель: развитие творческого воображения

Упражнение 1

Задание "Я начну, а ты закончи".

Эти задания применимы на начальном этапе обучения английскому языку как фонетическая зарядка.

Учитель: [ai, ai, ai] Ученики: "Say good-bye".

Упражнение 2

"Двустишия"

Учитель дает два рифмующихся слова, например:

space - face

Ученики (могут работать в парах, в небольших группах или командах):

You fly into space

I see your face

Упражнение 3

Самостоятельно сочиненные стихи по прохождении темы:

Страницы: 1 2 3

Еще по теме:

Условия формирования положительной мотивации на уроках физической культуры
В трудах отечественных психологов и педагогов изучена сущность мотивов и мотиваций (Л.И. Божович, А.Н. Леонтьев, Л.С. Славина, П.М. Якобсон и др.), их состав и отдельные мотивы, выявлены типы мотивации учения (П.М. Якобсон, Р.А. Жданова), выявлены особенности воспитания мотивации школьников (В.М. А ...

Категории

© 2018 Copyright www.sotbay.ru