Золотая педагогика

Методическая разработка по обучению учащихся 7 класса средней школы устной монологической речи с использованием опор

Образование » Обучение учащихся средней школы устной монологической речи с использованием опор » Методическая разработка по обучению учащихся 7 класса средней школы устной монологической речи с использованием опор

Страница 2

3. Play the game in two teams. The team which gives full answers to all the questions wins the game.

Congratulations! You win!

4. Маке up your own story about travelling. Use the plan below.

Plan

1. The introduction.

Tell your classmates:

— what ways of travelling you know;

— why people like travelling.

2. The main part

. Tell your classmates:

— what ways of travelling you like and why;

— who you like to travel with;

— what places (cities, countries) you like to visit.

3. Conclusion.Tell your classmates why you like travelling.

5. Work in pairs. Answer the questions: “If you travel round Belarus, where will you go? Why?”

5. Imagine you are in Australia and call to your friend. Tell him about your trip. Pictures of landmarks will help you.

Sydney Opera House Uluru/Ayers Rock Sydney Harbor Bridge

Great Barrier Reef Australia - Sydney Australia Zoo

Цикл 3 “English”

1. Look at the blackboard. This is a time-travel mirror in which each of you can see your future. What would you like to do in the future?

Speak French, ride a horse, climb mountains, write poems, read Matilda from cover to cover, play chess, paint pictures, build skyscrapers, play the guitar, do yoga, sing in a group, fly a plane, travel round the world, design clothes, give clever advice, write computer programmes, find a treasure, make an invention, make a long journey, work in the government, go on a guided tour of London, stay in the most expensive hotels, settle down close to a beach, learn a long poem by heart, write books, become famous.

2. What do you usually have to do in your English class? Make 3-5 sentences. A spidergramme below will help you.

3. Look at the picture and say what will happen next.

4. «Nowadays English is one of the most popular world language». Do you agree or disagree? Prove your point of view.

Целью данной работы являлось изучение методики обучения устной монологической речи с использованием опор на средней ступени обучения английского языка с учетом характерных черт монологического высказывания.

В ходе решения поставленных нами задач мы пришли к следующим выводам:

- необходимо учитывать психологические, психолингвистические и лингвистические особенности данного вида речевой деятельности.

- для того чтобы заинтересовать учащихся, пробудить их мотивацию к монологическому высказыванию, опоры по должны быть разнообразными, интересными, увлекательными.

- комплекс упражнений позволяет активизировать речемыслительную деятельность, направленную на осмысление образца MB определенного типа и средств его выражения; поступательно и эффективно совершенствовать навыки и развивать умения иноязычной монологической речи.

Страницы: 1 2 

Еще по теме:

Мультимедийное пособие по теме «Свойства степенной функции»
Данное мультимедийное пособие направлено на повторение и обобщение знаний учащихся о свойствах степенной функции. При анализе школьной литературы было выяснено, что в большинстве учебников данная тема рассматривается с 7 по 11 класс. В 7-8 классах изучаются некоторые частные случаи степенной функци ...

Категории

© 2018 Copyright www.sotbay.ru